Ben jij onze Locatiecoördinator vrijwilligersmanagement?
Scan me or visit en.vcutrecht.nl/o/Rode-Kruis-Utrecht/opportunities/Ben-jij-onze-Locatiecoordinator-vrijwilligersmanagement/71473 to join
Contact person
Summary
Kun jij vrijwilligers binden, boeien en motiveren? Wil jij aanspreekpunt zijn voor vrijwilligers van het Rode Kruis? Lees gauw verder.Detailed description
Wil je graag met mensen aan de slag? Maak je gemakkelijk contact en sta je met plezier voor een ander klaar? Je bent als Locatiecoördinator vrijwilligersmanagement gericht op onze vrijwilligers en helpt hen motiveren, waarderen en verbinden bij het Rode Kruis. Wij bieden de functie aan binnen district Gooi en Utrecht voor locatie Utrecht voor 5 tot 8 uur per week.
Doel van de functie
Het doel van de functie is binden en boeien van onze vrijwilligers. Als locatiecoördinator vrijwilligersmanagement ben je dan ook aanspreekpunt voor vrijwilligers. Vrijwilligers vervullen een zeer belangrijke rol bij ons en het is belangrijk dat ze zich thuis voelen en gewaardeerd. Zij zijn de drijvende kracht van onze organisatie wereldwijd. Ze verlenen noodhulp bij rampen of evenementen, verlenen voedselhulp of helpen mensen aan EHBO kennis. Zo kan iemand anders óók weer hulp bieden bij een noodgeval.
Jij krijgt:
- Een uitdagende functie (echt! Geen cliché). Jij bedenkt namelijk (binnen de mogelijkheden van het landelijke vrijwilligersbeleid) met de locatiecoördinatoren binnen locatie Utrecht hoe jij je kan inzetten voor de vrijwilligers
- enthousiaste collegavrijwilligers en een gezellig team
- de kans om veel mensen te ontmoeten en een groot netwerk op te bouwen. In district Gooi en Utrecht zijn ruim 800 helpers actief! Door jouw centrale rol kom je veel te weten over het Rode Kruis en de mogelijkheden die er zijn binnen het district
- de mogelijkheid om vanuit huis te werken of gezellig op kantoor. Op maandagavond hebben we overleg met collega’s. Of drink je een kopje koffie/thee mee in de ochtend om 10.30? Mmm, koekjes!
- Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling: naast je eigen inbreng in het werk kun je een EHBO cursus volgen én heb je toegang tot de online cursussen van GoodHabitz
- een collectieve verzekering wanneer je werkt voor het Rode Kruis
- een reiskostenvergoeding op basis van reëel gemaakte onkosten
Wat zijn de taken? Jij:
- Gaat vrijwilligers boeien, binden en motiveren. Je hebt dus interesse in anderen en bedenkt graag hoe we mensen kunnen activeren en betrekken bij de locatie.
- Maakt de vertaalslag van de vrijwilligersjourney naar de vrijwilligers bij jouw locatie
- kijkt hoe we vrijwilligers kunnen waarderen en bedanken
- helpt bij werving van vrijwilligers voor vacatures die lang onvervuld blijven
- zorgt voor onboarding van vrijwilligers en een warm welkom
Wie ben je? Jij:
- doet graag vrijwilligerswerk met mensen en voor mensen en hebt daar ook ervaring in
- hebt goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk) en kan goed luisteren
- bent creatief met oplossingen en ideeën en bent initiatiefrijk (je ziet mogelijkheden voor het betrekken van vrijwilligers of voor mogelijkheden voor werving van kandidaten)
- kunt verbinden. Je motiveert mensen en vindt het belangrijk om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen
- hebt een HR achtergrond? Dat is helemaal mooi
Interesse?
Meer weten over deze functie? Of liever eerst overleggen? Neem contact op met Cecilia Wout via een reactie hier of via haar e-mailadres bij de vacature op onze website.
Direct reageren? Stuur ons een berichtje of gebruik het sollicitatieformulier via dezelfde vacature op onze eigen website. Als wij jouw sollicitatie ontvangen plannen wij zo snel mogelijk een gesprek om kennis te maken. Wij hopen je snel te ontmoeten!
Wij gebruiken jouw gegevens uitsluitend voor deze specifieke sollicitatieprocedure. Je gegevens worden altijd beveiligd verstuurd en opgeslagen.